SCR SİSTEMİ
- Bu yöntem motorun optimize şekilde ateşlenmesiyle egzos emisyonlarının arıtılması sistemini birleştirerek nitrojen oksit (NOx) gibi kirletici emisyonların düzeyinin azaltılmasını amaçlamaktadır. Prosedürün temel faktörü AdBlue® kullanımıdır.
- AdBlue®, katalizöre ulaşmadan egzoz gazlarına püskürtülür. Bu noktada oluşan yüksek ısı AdBlue® ‘ yu amonyağa dönüştürür. Daha sonra amonyak ve karşıt nitrojen oksitleri katalizöre nüfuz ederken birbiriyle reaksiyona girer ve atmosfer için zararlı olmayan iki elemente, nitrojen ve su buharına dönüşür.
- Dizel motorlarda ana sorun olan sağlığa zararlı nitrik oksit atılımı SCR teknolojisi (seçici katalitik indirgeme teknolojisi) vasıtasıyla oldukça azaltılmakta ve AdBlue® isimli bir üre çözeltisi yardımıyla su buharı ve azota dönüştürülmektedir. AdBlue®, ticari araçlarda ek bir tankta taşınmakta ve egzoz sistemine enjekte edilmektedir. Egzoz sisteminde bulunan özel olarak geliştirilmiş dozajlama sistemleri SCR katalizörü ile birlikte nitrik oksit atılımının %85, kurum partiküllerinin ise %40 oranında azalmasını sağlamaktadır. Partikül ve nitrik oksit atılımını aynı anda azaltmak ve böylece yasal olarak talep edilen sınır değerlerini karşılamak günümüzde yalnızca SCR yöntemi ile gerçekleşebilmektedir.
SCR TEKNOLOJİSİNİN AVANTAJLARI
- SCR, tüm Avrupa’da geçerlidir. SCR sistemi Euro 4, Euro 5 ve Euro 6 yönergelerini karşılamak için diğer metotlara oranla daha düşük kalite dizele daha az hassastır.
- SCR sistemi nadir bakım gerektirir, araç ömrü boyunca kullanılabilir.
- SCR teknolojisi, monte edildiği aracın bakım ve yağ değiştirme aralıklarını etkilemez.
- SCR, yüksek motor gücüne elverişlidir. Alternatif sistemlerin aksine, motorun yağlama veya soğutma sisteminin takviye edilmesine gerek yoktur.
- Euro 4,Euro 5 ve Euro 6’ya uyumlu sistemler arasında en az yakıt tüketeni SCR’dir.
